Popularne posty

Szukaj na tym blogu

piątek, 13 listopada 2015

Jak przygotować ogródek warzywny w swoim ogrodzie.


Warzywa ze swojego ogródka.


Chcemy Wam dzisiaj pokazać realizacje ogródka warzywnego, przypomniało nam to o tym, że 
ogród to nie tylko piękne kwiaty i krzewy cieszące oczy.  Warto wygospodarować w nim kącik na warzywniak, w którym uprawiać będziemy warzywa i zioła. Na domowe potrzeby wystarczą niewielkie grządki poszczególnych warzyw czy ziół. Ogródek warzywny może uprawiać każdy, nawet osoba bez specjalistycznej wiedzy ogrodniczej. Tak naprawdę wystarczą chęci i cierpliwość.


Ogród przed realizacją


Grządki z warzywami powinniśmy zaplanować w miejscu nasłonecznionym i odsłoniętym od strony północnej.Ogródek powinniśmy umieścić blisko ujęcia wody, bo rośliny trzeba podlewać codziennie wieczorem, więc noszenie jej w konewkach na długim dystansie może być męczące i czasochłonne, podobnie jak ciągnięcie węża z wodą przez cały ogród. W naszej realizacji powstała stylowa pompa.




Od czego zacząć? 
Gotowy warzywniak

 Jeśli ogródek wyznaczyliśmy na miejscu trawnika, trzeba zdjąć darń na tej powierzchni. Następnie ziemię trzeba przekopać – małe powierzchnie szpadlem na głębokość szpadla, większe glebogryzarką.
Jeśli ziemia, na której tworzymy ogórek jest ciężka i 
zbita, to warto dodać do niej kompostu albo torfu przed zasianiem roślin. Na ziemi luźniejszej warzywa będą rosły szybko, ale szybko też traci ona wodę, więc warto dodać do niej ziemi cięższej przy zakładaniu ogródka warzywnego.



Niewprawni ogrodnicy powinni zacząć uprawianie warzyw od mniej wymagających roślin. Na początek dobre będą:
  •      rzodkiewka. 
  •      koperek.
  •      rukola 
  •      sałata.
  •      ogórki. 
  •      dynia  
  •      zioła
  •      fasola szparagowa

Rośliny można zasiać z nasion lub kupić gotowe sadzonki u sprawdzonych dostawców. Na pewno zbieranie swoich własnych warzyw rosnących przed domem sprawi każdemu ogrodnikowi dużą przyjemność. Praca włożona w pielęgnacje i utrzymanie warzywniaka zwróci się w postaci zdrowych i ekologicznych warzyw i ziół.

żródło: www.morago.pl

5 komentarzy:

  1. Ja jeszcze nie decydowałam się na ogród warzywny w moim ogrodzie ale na pewno z czasem to również nastąpi. Mogę powiedzieć, że także istotną kwestią jest posiadanie dobrej kosiarki. Ja mam u siebie kosiarkę spalinową https://garden-system.pl/kosiarki-spalinowe-c97 i jak dla mnie jest ona zdecydowanie najlepszym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jeszcze nad takim ogródkiem do końca się nie zastanawiałem, ale może w przyszłości także go zorganizuję. Jestem przekonany, że to co napisano w https://zbudujmydom.pl/artykul/jaki-hydrofor-do-podlewania-ogrodu-kupic z pewnością się przyda w kontekście podlewania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne rady, na pewno z nich nieraz skorzystam. A jeżeli mogę coś podpowiedzieć, to ja bardzo profesjonalne narzędzia zazwyczaj zamawiam na stronie https://www.stiga.pl/ Według mnie, jest tam największy wybór i całkiem atrakcyjne ceny.

    OdpowiedzUsuń